طراحی مدل اعتبارسنجی مشتریان فعال در صنعت گردشگری با رویکرد ترکیبی مبتنی بر آنتروپی

فریده زنگنه؛ سید فرید موسوی؛ سید امیررضا ابطحی؛ آرزو گازری نیشابوری

دوره 9، بهار ، مهر 1402، ، صفحه 1-23

https://doi.org/10.22034/jifb.2023.406376.1473

چکیده
  در سال‏های اخیر، اعتبارسنجی یکی از روش‏های اصلی مؤسسه‏های مالی برای ارزیابی ریسک اعتباری بوده است. در میان روش‌های اعتبارسنجی، مشکل اصلی توزیع نامتوازن داده‏هاست که کارایی روش‌های اعتبارسنجی را محدود می‌کند. دلیل ایجاد مشکل یادشده این است که در مجموعه داده مشتریان، موارد بدحساب (نکول) موجود برای آموزش مدل ارزیابی، کمتر ...  بیشتر